Olymp w drodze na rynek NewConnect

 

Uznany dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness Olymp, specjalizujący się w produkcji sprzętu treningowego, zamierza na przełomie 2020/2021 r. zadebiutować na rynku NewConnect. W lipcu spółka z sukcesem pozyskała od inwestorów ponad 1 mln zł w ramach przeprowadzonej kampanii na platformie crowdinwestycyjnej. Obecnie spółka skupia się na realizacji obranych celi emisyjnych, dopasowując się do realiów rynkowych poprzez dywersyfikacje swoich kanałów sprzedaży oraz usługi rewitalizacji używanych maszyn.

Olymp prowadzi działalność skupiającą się na produkcji oraz dystrybucji sprzętu fitness. Marka jest obecna na rynku od prawie 40 lat, od kiedy to rozpoczęła produkcję sprzętu siłowego w Golędzinowie jeszcze w latach 70. Spółka kładzie duży nacisk na tworzenie produktów odpowiadających precyzyjnie określonym grupom klientów. W swojej ofercie posiada ona swoje dwie linie produktów: Classic i New Generation, oraz dystrybuowany sprzęt treningowy od najlepszych światowych marek.

- To co nas wyróżnia na rynku to solidne i wytrzymałe maszyny ekonomiczne. W Polsce, szczególnie wśród starszych pokoleń związanych ze sportem, jesteśmy znaną i docenianą marką. Możemy wyposażyć kompleksowo każdy obiekt sportowy przy użyciu naszych dwóch linii produktów oraz urządzeń światowych marek. Oferujemy naszym klientom pełną kastomizacja kolorystyczną, gdzie sprzęt może być dostosowany według indywidualnych upodobań klienta, możemy zejść nawet do poziomu koloru pojedynczej nitki. – komentuje Sylwia Czepiżak, Prezes Zarządu Olymp SA.

Produkty spółki pozycjonowane są jako „value-for-money”, oferujące najlepszą jakość w przystępnej cenie, średnio 20 % niższej od globalnej konkurencji. Jest to sprzęt przeznaczony głównie dla klubów fitness, który jest kluczowym segmentem klientów w strategii spółki. Jednocześnie spółka dywersyfikuje swoje grupy docelowe, rozwijając się na rynkach wertykalnych, oferując swoje produkty klientom niepowiązanych bezpośrednio z branżą fitness tj. hotele, SPA, galerie handlowe. Spółka prowadzi również sprzedaż w kanale B2C oferując swój sprzęt klientom indywidualnym, poprzez stronę internetową: sklep-fitness.pl.

Oczywiście, segment klubów fitness stanowi dominujący udział w strukturze przychodów spółki, dlatego też właśnie tam skupiamy naszą największą uwagę. Jednakże nie możemy zapominać, że to właśnie w tym segmencie klientów istnieje największe nasycenie konkurencji. Rynek sprzętu treningowego dynamicznie rośnie, lecz przy obecnej liczbie konkurentów zwiększenie na nim swoich udziałów stanowi spore wyzwanie. Branża fitness cechuje się ograniczoną przewidywalnością, wobec czego stale dopasowujemy naszą ofertę do panujących realiów rynkowych, rozszerzając nasze segmenty klientów o kolejne grupy. – mówi Sylwia Czepiżak.

Olymp świadczy także działalność konsultingową w zakresie prawidłowego zagospodarowania przestrzeni w klubach fitness oraz usługi rewitalizacji używanego sprzętu fitness w celu maksymalizacji stopy zwrotu z każdego zamówienia.

Posiadając prawie 40-letnie doświadczenie w branży, chętnie dzielimy się z klientami wiedzą na temat poprawnego gospodarowania przestrzenią klubową. Dodatkowo, oferując im usługę renowacji starego sprzętu, jesteśmy w stanie dotrzeć do bardziej budżetowych grup klientów, których nie stać na zakup nowego sprzętu. Koszt renowacji starej maszyny to ok. 1/3 ceny nowego sprzętu.  – dodaje Sylwia Czepiżak.

W lipcu, spółka z sukcesem przeprowadziła kampanie crowdfundingową pozyskując od inwestorów ponad 1 mln zł. Środki pozyskane w drodze emisji akcji mają być wykorzystane na dalsze prace nad dokumentacją techniczną sprzętu oraz recertyfikację maszyn, niezbędnej by prowadzić sprzedaż na rynkach zagranicznych. Dodatkowo, część środków ma być przeznaczona na płatność za zakup sklepu internetowego sklep-fitness.pl oraz jego serwis.

Na przełomie 2020 i 2021 r. spółka planuje debiut na NewConnect.